skip to main content
Giới hạn tìm kiếm: Giới hạn tìm kiếm: Dạng tài nguyên Hiển thị kết quả với: Hiển thị kết quả với: Dạng tìm kiếm Chỉ mục

L'oggetto della pedagogia: la differenza generazionale

Studi sulla formazione, 2023-12, Vol.26 (2), p.95 [Tạp chí có phản biện]

COPYRIGHT 2023 Firenze University Press ;ISSN: 1127-1124 ;DOI: 10.36253/ssf-14979

Tài liệu số/Tài liệu điện tử

Trích dẫn Trích dẫn bởi
  • Nhan đề:
    L'oggetto della pedagogia: la differenza generazionale
  • Tác giả: Casale, Rita
  • Chủ đề: Education ; Home and school ; Parent participation
  • Là 1 phần của: Studi sulla formazione, 2023-12, Vol.26 (2), p.95
  • Mô tả: Taking into account the historical interdisciplinary epistemological matrix of the science of education, while at the same time considering the social and cultural importance of pedagogical questions as well as the scarce academic and public resonance of the scientific, theoretical and historical research of pedagogues, the article first highlights the need to determine the specific object of pedagogy. It then proposes, on the basis of a tradition that goes back to Friedrich Schleiermacher and a series of educational philosophers such as Siegfried Bernfeld, Walter Benjamin, Hannah Arendt, Alexander Mitscherlich and Micha Brumlik, to consider (inter)generational relationships in their multiple variations (parent-child, teacher-pupil, teacher-student and adolescent-adult relationships) as the core of the science of education. Keywords. Topological approximation - Topological determination - Generational difference
  • Nơi xuất bản: Firenze University Press
  • Ngôn ngữ: English
  • Số nhận dạng: ISSN: 1127-1124
    DOI: 10.36253/ssf-14979
  • Nguồn: ProQuest Central
    DOAJ Directory of Open Access Journals

Đang tìm Cơ sở dữ liệu bên ngoài...