skip to main content
Guest
My Research
My Account
Sign out
Sign in
This feature requires javascript
Library Search
Find Databases
Browse Search
E-Journals A-Z
E-Books A-Z
Citation Linker
Help
Language:
English
Vietnamese
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
All Library Resources
All
Course Materials
Course Materials
Search For:
Clear Search Box
Search in:
All Library Resources
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
All Library Resources
Search in:
Print Resources
Search in:
Digital Resources
Search in:
Online E-Resources
Advanced Search
Browse Search
This feature requires javascript
Search Limited to:
Search Limited to:
Resource type
criteria input
All items
Books
Articles
Images
Audio Visual
Maps
Graduate theses
Show Results with:
criteria input
that contain my query words
with my exact phrase
starts with
Show Results with:
Search type Index
criteria input
anywhere in the record
in the title
as author/creator
in subject
Full Text
ISBN
ISSN
TOC
Keyword
Field
Show Results with:
in the title
Show Results with:
anywhere in the record
in the title
as author/creator
in subject
Full Text
ISBN
ISSN
TOC
Keyword
Field
This feature requires javascript
Capturing Photo Narratives in Short-Term Study Abroad
Frontiers (Boston, Mass.), 2021-02, Vol.33 (1), p.187-205
ISSN: 1085-4568 ;EISSN: 2380-8144 ;DOI: 10.36366/frontiers.v33i1.517
Full text available
Citations
Cited by
View Online
Details
Recommendations
Reviews
Times Cited
External Links
This feature requires javascript
Actions
Add to My Research
Remove from My Research
E-mail
Print
Permalink
Citation
EasyBib
EndNote
RefWorks
Delicious
Export RIS
Export BibTeX
This feature requires javascript
Title:
Capturing Photo Narratives in Short-Term Study Abroad
Author:
Nguyen, Annie
Subjects:
Assignments
;
College Students
;
Cultural Awareness
;
Educational Experience
;
Empathy
;
Ethnography
;
Learning Processes
;
Photography
;
Student Adjustment
;
Student Attitudes
;
Study Abroad
;
Visual Aids
Is Part Of:
Frontiers (Boston, Mass.), 2021-02, Vol.33 (1), p.187-205
Description:
In a qualitative study, photo narratives from eight students covering eighty total photos were collected and analyzed to understand the existing student experience across eight short-term study abroad programs from three different institutions in Texas. Photos and their connected narrative interviews were examined for compositional focus, statements connected to intercultural growth, and whether photos were related to planned program activities. Given the growing visual libraries of students, this research provides an initial look at ways digital media already exists in study abroad. Moving forward, photo narratives offer the potential for education abroad leaders to embrace digital media while enhancing intercultural learning through structured assessments rooted in visual theory and photoethnography to better prepare and reveal students’ stories, learning, and intent. Abstract in Vietnamese Trong một nghiên cứu định tính, những câu chuyện bằng hình ảnh của tám sinh viên bao gồm tám mươi bức ảnh được chọn, sau đó phân tích để hiểu được trải nghiệm của các sinh viên hiện có trong tám chương trình du học ngắn hạn từ ba cơ sở dại học khác nhau ở Texas. Các bức ảnh và các cuộc phỏng vấn về các câu chuyện được kết nối của họ đã được kiểm tra về trọng tâm thành phần, về các tuyên bố liên quan đến sự phát triển giữa các nền văn hóa, và về việc liệu các bức ảnh này có liên quan đến hoạt động của chương trình đã được lên kế hoạch hay không. Với các thư viện trực quan ngày càng tăng của các sinh viên, nghiên cứu đã cung cấp một cái nhìn ban đầu về các phương tiện truyền thông kỹ thuật số hiện có trong chương trình du học. Trong tương lai, việc tường thuật bằng hình ảnh sẽ mang lại tiềm năng cho các nhà lãnh đạo giáo dục ở nước ngoài tiếp nhận phương tiện truyền thông kỹ thuật số trong việc tăng cường học tập giữa các nền văn hóa thông qua các bài đánh giá có cấu trúc bắt nguồn từ lý thuyết trực quan và việc mô tả dân tộc học bằng ảnh để chuẩn bị và trình bày tiểu sử, quá trình học tập, và ý định của các sinh viên được tốt hơn.
Publisher:
Frontiers Journal
Language:
English
Identifier:
ISSN: 1085-4568
EISSN: 2380-8144
DOI: 10.36366/frontiers.v33i1.517
Source:
ERIC Full Text Only (Discovery)
Alma/SFX Local Collection
DOAJ Directory of Open Access Journals
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Back to results list
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Searching Remote Databases, Please Wait
Searching for
in
scope:(TDTS),scope:(SFX),scope:(TDT),scope:(SEN),primo_central_multiple_fe
Show me what you have so far
This feature requires javascript
This feature requires javascript