skip to main content
Khách
Góc nghiên cứu
Tài khoản của tôi
Đăng xuất
Đăng nhập
This feature requires javascript
Tìm mới
Tìm Cơ sở dữ liệu
Tìm duyệt
Tạp chí điện tử A-Z
Sách điện tử A-Z
Liên kết trích dẫn
Trợ giúp
Ngôn ngữ:
Tiếng Anh
Tiếng Việt
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Tất cả tài nguyên
Tất cả
Tài liệu môn học
Tài liệu môn học
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Tất cả tài nguyên
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Tất cả tài nguyên
Search in:
Tài nguyên in
Search in:
Tài nguyên số
Search in:
Tài nguyên điện tử
Tìm kiếm nâng cao
Tìm duyệt
This feature requires javascript
Giới hạn tìm kiếm:
Giới hạn tìm kiếm:
Dạng tài nguyên
criteria input
Mọi nơi trong biểu ghi
Nhan đề
Tác giả
Chủ đề
Toàn văn
ISBN
ISSN
Mục lục
Từ khóa
Lĩnh vực
Show Results with:
Nhan đề
Show Results with:
Mọi nơi trong biểu ghi
Nhan đề
Tác giả
Chủ đề
Toàn văn
ISBN
ISSN
Mục lục
Từ khóa
Lĩnh vực
Hiển thị kết quả với:
criteria input
chứa đựng
là (chính xác)
bắt đầu với
Hiển thị kết quả với:
Dạng tìm kiếm Chỉ mục
criteria input
VÀ
HOẶC
KHÔNG
This feature requires javascript
English as an international language : a case study of student teachers' perceptions of English in Japan
Tài liệu số/Tài liệu điện tử
Trích dẫn
Trích dẫn bởi
Xem toàn văn
Chi tiết
Gợi ý đọc thêm
Nhận xét
Số lần được trích dẫn
Liên kết mở rộng
This feature requires javascript
Gửi đến
Đưa vào góc nghiên cứu
Xóa khỏi góc nghiên cứu
Thư điện tử
In
Permalink
Trích dẫn
EasyBib
EndNote
RefWorks
Delicious
Xuất RIS
Export BibTeX
This feature requires javascript
Nhan đề:
English as an international language : a case study of student teachers' perceptions of English in Japan
Tác giả:
Suzuki, Ayako
Mô tả:
Because of the global spread of English, many countries teach the language as a school subject with the rationale that it is an important international language, i.e. English as an International Language (EIL). Japan is one such country. In Japan, teaching EIL has another objective alongside improving students' ability to use EIL: this is to develop their 'international understanding'. However, what Japanese students learn in their English classes is not EIL but the English language and culture of two particular groups of English native speakers: American and British speakers of English. The same situation is true of pre-service English teacher education programmes. This partial representation of the international profile of English seems often to result in a biased understanding of EIL. To investigate what norms and values student teachers of English hold in relation to the English language, a case study was conducted investigating a one-semester university course in Tokyo that explored the pluralistic nature of English. The purpose of the case study was to gain insights into students' perceptions of English within a teacher education context, and to investigate whether receiving instruction in issues surrounding EIL, particularly the diversity of English and multilingualism in the world, would affect their perceptions of English. The students' initial and unfolding perceptions and the instructional effects were investigated through questionnaires, interviews, classroom observations, teaching materials and students' writing. The findings suggest that whilst the instruction broadened the students' understanding of the global role of English, it did not significantly affect their beliefs about appropriate norms of English for international communication. Based on these findings, I argue in favour of introducing the concept of diversity in English at earlier stages of English language learning in order to improve students' understanding of EIL and their ability to use English for international communication and international understanding.
Nơi xuất bản:
King's College London (University of London)
Năm xuất bản:
2007
Ngôn ngữ:
English
Nguồn:
EThOS: Electronic Theses Online Service (Full Text)
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Trở lại danh sách kết quả
Trước
Kết quả
17
Tiếp theo
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Đang tìm Cơ sở dữ liệu bên ngoài...
Đang tìm kiếm cho
trong
scope:(TDTS),scope:(SFX),scope:(TDT),scope:(SEN),primo_central_multiple_fe
Xem ngay kết quả tìm kiếm truy xuất đầu tiên
This feature requires javascript
This feature requires javascript