skip to main content
Khách
Góc nghiên cứu
Tài khoản của tôi
Đăng xuất
Đăng nhập
This feature requires javascript
Tìm mới
Tìm Cơ sở dữ liệu
Tìm duyệt
Tạp chí điện tử A-Z
Sách điện tử A-Z
Liên kết trích dẫn
Trợ giúp
Ngôn ngữ:
Tiếng Anh
Tiếng Việt
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Advanced Search
Tất cả tài nguyên
Tất cả
Tài liệu môn học
Tài liệu môn học
Primo Advanced Search Query Term
Input search text:
Show Results with:
criteria input
chứa đựng
là (chính xác)
bắt đầu với
Show Results with:
criteria input
Bất kỳ
Nhan đề
Tác giả
Chủ đề
Toàn văn
ISBN
ISSN
Mục lục
Từ khóa
Lĩnh vực
Show Results with:
Nhan đề
Show Results with:
Bất kỳ
Nhan đề
Tác giả
Chủ đề
Toàn văn
ISBN
ISSN
Mục lục
Từ khóa
Lĩnh vực
Primo Advanced Search prefilters
Loại tài liệu:
criteria input
Tất cả các loại
Sách
Bài báo
Hình ảnh
Tài liệu nghe nhìn
Bản đồ
Luận án, Luận văn
Phạm vi tìm kiếm:
Tất cả tài nguyên
Tài nguyên in
Tài nguyên số
Tài nguyên điện tử
Tìm kiếm đơn giản
This feature requires javascript
L’affectif, les valeurs et le matching dans les choix des investisseurs individuels en incertitude : le cas de l’equity crowdfunding
Tài liệu số/Tài liệu điện tử
Trích dẫn
Trích dẫn bởi
Xem toàn văn
Chi tiết
Gợi ý đọc thêm
Nhận xét
Số lần được trích dẫn
Liên kết mở rộng
This feature requires javascript
Gửi đến
Đưa vào góc nghiên cứu
Xóa khỏi góc nghiên cứu
Thư điện tử
In
Permalink
Trích dẫn
EasyBib
EndNote
RefWorks
Delicious
Xuất RIS
Export BibTeX
This feature requires javascript
Nhan đề:
L’affectif, les valeurs et le matching dans les choix des investisseurs individuels en incertitude : le cas de l’equity crowdfunding
Tác giả:
Goglin, Christian
Chủ đề:
Affective matching
;
Affective reactions
;
Choix d'investissement
;
Equity crowdfunding
;
Incertain non probabilisable
;
Investment choice
;
Matching affectif
;
Réactions affectives
;
Uncertainty and unknown probabilities
;
Valeurs
;
Values
Mô tả:
Notre recherche s’intéresse aux déterminants affectifs et axiologiques du choix d’investissement en equity crowdfunding. Nous défendons la thèse d’un choix de projets déterminé en partie par les valeurs et l’affectif de l’investisseur individuel. Notre revue de littérature est transversale à plusieurs champs des sciences sociales. Ainsi, le cadre théorique établi articule finance, marketing, GRH et psychologie. Un modèle explicatif par équations structurelles est proposé puis testé empiriquement grâce aux données d’une expérimentation de laboratoire. Nos résultats confirment que les valeurs ainsi que l’intérêt pour le projet, une variable affective, ont un effet sensible dans les choix des investisseurs et dominent le jugement analytique en l’absence d’interactions sociales réelles et virtuelles. Une théorie originale est proposée pour améliorer la compréhension du phénomène étudié, au-delà des apports de la théorie du signal. Cette théorie, le matching affectif, personnalise les comportements et offre un prisme de lecture reposant sur la congruence entre caractéristiques du projet et préférences de l’investisseur. Sa mise en œuvre par un modèle dérivant du modèle explicatif associé à une mesure de similarité ad hoc produit des résultats prédictifs encourageants. Notre travail se termine par un ensemble de suggestions managériales découlant de nos conclusions Our research focuses on the emotional and axiological determinants of investment choice in equity crowdfunding. We defend the thesis of a projects choice determined in part by the values and emotions of the individual investor. Our literature review is transversal to several fields of social sciences. Thus, the established theoretical framework articulates finance, marketing, HRM and psychology. An explanatory model using structural equations is proposed and tested empirically using data from a laboratory experiment. Our results confirm that values and interest in the project, an affective variable, have a significant effect on investor choices and dominate analytical judgment in the absence of real and virtual social interactions. An original theory is proposed to improve the understanding of the studied phenomenon, beyond the contributions of the signal theory. This theory, emotional matching, personalizes behaviors and offers a prism of reading based on the congruence between characteristics of the project and investor preferences. Its implementation by a model derived from the explanatory model associated with an ad hoc similarity measure produces encouraging predictive results. Our work ends with a set of managerial suggestions arising from our findings.
Năm xuất bản:
2018
Ngôn ngữ:
French
Nguồn:
Theses.fr
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Trở lại danh sách kết quả
Trước
Kết quả
4
Tiếp theo
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Đang tìm Cơ sở dữ liệu bên ngoài...
Đang tìm kiếm cho
trong
scope:(TDTS),scope:(SFX),scope:(TDT),scope:(SEN),primo_central_multiple_fe
Xem ngay kết quả tìm kiếm truy xuất đầu tiên
This feature requires javascript
This feature requires javascript