skip to main content
Khách
Góc nghiên cứu
Tài khoản của tôi
Đăng xuất
Đăng nhập
This feature requires javascript
Tìm mới
Tìm Cơ sở dữ liệu
Tìm duyệt
Tạp chí điện tử A-Z
Sách điện tử A-Z
Liên kết trích dẫn
Trợ giúp
Ngôn ngữ:
Tiếng Anh
Tiếng Việt
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Tất cả tài nguyên
Tất cả
Tài liệu môn học
Tài liệu môn học
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Tất cả tài nguyên
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Tất cả tài nguyên
Search in:
Tài nguyên in
Search in:
Tài nguyên số
Search in:
Tài nguyên điện tử
Tìm kiếm nâng cao
Tìm duyệt
This feature requires javascript
Giới hạn tìm kiếm:
Giới hạn tìm kiếm:
Dạng tài nguyên
criteria input
Tất cả các loại
Sách
Bài báo
Hình ảnh
Tài liệu nghe nhìn
Bản đồ
Luận án, Luận văn
Hiển thị kết quả với:
criteria input
chứa đựng
là (chính xác)
bắt đầu với
Hiển thị kết quả với:
Dạng tìm kiếm Chỉ mục
criteria input
Mọi nơi trong biểu ghi
Nhan đề
Tác giả
Chủ đề
Toàn văn
ISBN
ISSN
Mục lục
Từ khóa
Lĩnh vực
Show Results with:
Nhan đề
Show Results with:
Mọi nơi trong biểu ghi
Nhan đề
Tác giả
Chủ đề
Toàn văn
ISBN
ISSN
Mục lục
Từ khóa
Lĩnh vực
This feature requires javascript
'Automatic' evaluation? Strategic effects on affective priming
Tài liệu số/Tài liệu điện tử
Trích dẫn
Trích dẫn bởi
Xem toàn văn
Chi tiết
Gợi ý đọc thêm
Nhận xét
Số lần được trích dẫn
Liên kết mở rộng
This feature requires javascript
Gửi đến
Đưa vào góc nghiên cứu
Xóa khỏi góc nghiên cứu
Thư điện tử
In
Permalink
Trích dẫn
EasyBib
EndNote
RefWorks
Delicious
Xuất RIS
Export BibTeX
This feature requires javascript
Nhan đề:
'Automatic' evaluation? Strategic effects on affective priming
Tác giả:
Teige-Mocigemba, Sarah
;
Klauer, Karl Christoph
Chủ đề:
Affective priming
;
Attentional control
;
Automaticity
;
Faking
;
Implementation intentions
;
Implicit measures
;
Psychologie
;
Psychology
;
Social Psychology
;
Sozialpsychologie
;
Strategic effects
Mô tả:
Provider: - Institution: - Data provided by Europeana Collections- Two studies examined strategic effects on affective priming. Extending prior research by Klauer and Teige-Mocigemba [Klauer, K. C., & Teige-Mocigemba, S. (2007). Controllability and resource dependence in automatic evaluations. Journal of Experimental Social Psychology, 43, 648–655], the influence of different control strategies on a priming measure of prejudice was assessed. In both studies, a short stimulus onset asynchrony between prime and target (275 ms) was implemented along with considerable time pressure. In Study 1, participants could strategically eliminate priming effects with attitudinal prime categories (Arabs and liked celebrities) represented by several exemplars per category while priming effects for control categories remained intact. In Study 2, two strategies (payoff and faking) were induced to motivate participants to respond particularly fast and accurately to incongruent targets. Both strategies were successful in counteracting the usual priming effects, while leaving priming effects for non-targeted primes intact. We consider the role of so-called implementation intentions in accounting for the present findings.- All metadata published by Europeana are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, Europeana requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources including Europeana
Năm xuất bản:
2008
Ngôn ngữ:
English;German
Nguồn:
Europeana Collections
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Trở lại danh sách kết quả
Trước
Kết quả
14
Tiếp theo
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Đang tìm Cơ sở dữ liệu bên ngoài...
Đang tìm kiếm cho
trong
scope:(TDTS),scope:(SFX),scope:(TDT),scope:(SEN),primo_central_multiple_fe
Xem ngay kết quả tìm kiếm truy xuất đầu tiên
This feature requires javascript
This feature requires javascript